Tanári szoba
Darabos Dóra
igazgató
Angyalné Molnár Ibolya
matematika
Füzesi Zsanett
biológia, kémia
Gerecs Tamás
testnevelés
Kelndorfer Faludi Katalin
úszás
Kissné Vida Judit
pedagógiai asszisztens
Krállné Mózer Nikoletta
angol, tanító
Lelkes Laura
magyar
Riez Mónika
történelem
Tóth Tünde
tanító
Walcz Zsuzsanna
fizika
Zirighné Sós Ildikó
földrajz, testnevelés
Pedagógiai munkánkat a gyermekek világ iránti kíváncsiságára és a pedagógusok módszertani- és emberi sokszínűségére építjük. Legfontosabb feladatunknak azt tartjuk, hogy a minden gyermekben meglévő tanulási vágyat ébren tartva, fejlesszük képességeiket, segítsük tehetségük kibontakozását.
Pedagógus jelentkezés
A tatabányai Da Vinci Tehetséggondozó Általános Iskola diákjaiként és pedagógusaiként alsós tanítók és felsős tanárok jelentkezését illetve csatlakozását várjuk.
Darabos Dóra
Az iskola, ahol dolgozom, az életem része, hiszen a hely, ahol a gyermeked a napjai jelentős részét eltölti, óhatatlanul azzá válik. 2017-ben, kétgyermekes anyukaként kerestem azt a sulit a lányaimnak, ami a legkisebb változást jelentené a család és az ovi után számukra. Megtaláltam 🙂 Olyan szerencsés vagyok, hogy ők is a Da Vinci Suliba járnak, amit én a kezdetektől munkahelyemnek tudhatok – így az az évek alatt nekünk tényleg a „második otthonunkká” vált.
Ami mindig fontos volt számomra a gyermeknevelésben, a tanításban, a tanulásban, az a gondolkodás szabadsága, az elfogadás, az idő… Szeretem hinni, hogy a természetesség, a tökéletlenség, a mese, a játék, a nevetés mind része annak, ahogy egy gyerek – és egy felnőtt is – fejlődik. A saját fantáziánk, a mindennapok humora, szépsége vagy akár bánata ad számomra ihletet a tanításhoz. A mese varázsa a legfőbb eszközöm, ami ugyanúgy szövi át a drámafoglalkozásokat, egy betű tanítását, a beszélgető köröket, a matematikát, egy rejtvényt, mint az életemet.
Zirighné Sós Ildikó
Örülök, hogy immár harmadik éve tagja lehetek a Da Vinci iskola közösségének! Élmény tanítani az ide járó gyerekeket, érdeklődőek, nyitottak az új információkra, szívesen vesznek részt minden közös tevékenységben.
Válogatott sportolóként mindig a maximalizmusra törekedtem, ez edzői és tanári munkám során is jellemez. Testnevelőként az elsődleges célom, hogy megszerettessem a gyermekekkel a mozgást, a gyerekek egyéni képességeit szem előtt tartva közösen éljük át a sportolás örömét, megtaláljuk az erősségekeiket és abból hozzuk ki a legtöbbet. Hiszem, hogy ezek a célkitűzések sok játékkal, segítő, támogató hozzáállással elérhetőek!
Az úszás az egyik legegészségesebb mozgásforma. Iskolánk célja, hogy minden gyermek vízbiztosan, stabil úszástudással kerüljön ki falaink közül. Ennek érdekében legjobb tudásom szerint segítem a gyerekek fejlődését.
A természetismeret és a földrajz tanítása nagyon hálás feladat, mert minden gyereknek van saját élménye, tapasztalata a növényekkel, állatokkal, szűkebb és tágabb környezetünkkel, és annak védelmével kapcsolatban. Erre a belső motivációs bázisra alapozva a gyerekek könnyen elsajátítják az új ismereteket. Célom, hogy a tanulók környezetükért felelős gondolkodása kialakuljon, és később környezettudatos felnőtt váljon belőlük.
Faludi Kata
Már több mint hat éve, 2017 óta oktatom úszni a Da Vinci Suli gyerekeit. Azért mondtam igent a felkérésükre, mert úgy láttam, hogy ez az az iskola, ahová szívesen vinném a saját két lányomat is. Itt a kicsik boldogok, szabadok és vidámak. Az úszás pedig pont ilyen légkört igényel – a félelemmentes bizalmat, az újdonság elfogadását.
A víz rendkívül vonzó közeg, mely rengeteg örömet, vidámságot és szabadság érzést ad annak, aki megtanul benne létezni. Ezt az érzést szeretném átadni az óráimon a tanítványaimnak.
Lelkes Laura
Minden tanórának megvan a maga sajátos hangulata, amit a pedagógus elképzelései, ötletei, kreativitása, szemlélete és végső soron a személyisége is nagyban befolyásol. Ahhoz pedig, hogy egy kellemes légkör alakuljon ki a tanítási órán, szükség van a tanár és a diákok közötti kölcsönös bizalomra, ezért minden órán törekszem egy olyan légkör megteremtésére, melyben a kérdezés és a problémák jelzése a diákok részéről éppoly fontosak, mint a pozitív visszajelzések.
A tanórák szerves részei a nyelvről és az irodalomról való gondolkodás formálása. A nyelv ugyanis nemcsak a grammatikai ismereteket tartalmazza, hanem az élőszóbeli megnyilvánulások különböző fajtáitól kezdve, a kommunikatív kompetencia fejlesztésén keresztül, a magyar nyelvben található érdekességekig egész széles skálát ölel fel. Ezért elengedhetetlennek tartom mind az írásbeli, mind a szóbeli kommunikáció szituációhoz igazításának fejlesztését, melyet egy-egy nyelvtani anyag elsajátítása mellett, de akár tananyagtól függetlenül is gyakorolhatunk.
Főiskolás éveim alatt olyan irodalmi oktatásban részesültem, melyben magam tapasztalhattam meg az egyes művészettörténeti korszakon belül elhelyezkedő művek szépségeit, értékeit. A műveken keresztül egy-egy korszak világát is mélyebben megértettem. Irodalom oktatás során az értő olvasás mellett, a kritikai és a kreatív olvasás fejlesztését ugyancsak nélkülözhetetlennek tartom. A művek elemzése, illetve továbbgondolása, átírása segít a mélyebb tartalmak megértésében, hozzájárul az empátia fejlesztéséhez, a hagyományok tiszteletben tartásához. Célom felkelteni a tanulókban az irodalom iránti szeretetet.
Riez Mónika
A történelem az örök szerelem… Mi a történelem? A szél zúgása az oszlopok között, egy család vacsorája a csengőfrász árnyékában, a búza nemesítése a majorságban, vagy akár az automobil elkészítése egy futószalag gyárban… Minden történelem…
Kiváló középiskolai tanáromnak köszönhetem, hogy erre a pályára léptem, ahol nem csak évszámokról, hősökről és eseményekről, hanem az EMBEREKRŐL – életükről, fájdalmaikról, szerelmeikről, csodáikról, kedvenc ételeikről, sikereikről taníthatok, akik létrehozták mindazt, ami a tankönyvek papírlapjain található.
Lassan 25 éve a pályán tanító tanárként köszönöm a Da Vinci Iskola csapatának, hogy lehetőséget kaptam náluk a tanításra: arról is, amiről nem beszélnek a tankönyvek, az EMBEREKRŐL, akik átélték mindazt, ami történt. A művészettörténet, művelődéstörténet, a muzsika csodáiról, az etikai problémákról a vallások kereszttüzében.
A legnagyobb öröm számomra a gyermekek szemében , kérdéseiben lévő tudásvágy, a pajkos jókedv, mert itt, ebben az iskolában lehet kacagni. Lehet játszani is, mert így is tanulnak, alkotni akarnak és megérteni a körülöttünk zajló eseményeket. A gondolkodó, tenni és a világot értelmezni akaró jövő generációját látom a szeretett Alma Mater falai között.
Kissné Vida Judit
2023. szeptemberétől dolgozom pedagógiai asszisztensként a Da Vinci Általános Iskolában. A gyerekek iránti szeretetem egészen fiatal koromra nyúlik vissza, hiszen a családomban többen választottak hasonló pályát, melynek szépségeibe már gyermekként beleláthattam.
Örülök, hogy aktív résztvevője lehetek a gyerekek mindennapjainak a szünetekben, a közös ebédeknél és a délutáni együtt töltött időben. Bármikor fordulhatnak hozzám ügyes-bajos kis dolgaikkal, amelyeket igyekszem a legjobb tudásom szerint megoldani.
Szívesen segítek a Da Vinci suliban tanító kollégáknak a tananyaggal kapcsolatos feladatok kivitelezésében, versenyekre való nevezések lebonyolításában. Remélem, hogy a napi adminisztrációs feladatok elvégzésével hozzá tudok járulni iskolánk hatékony működéséhez!
Tóth Tünde
Régóta a Platontól származó, kedvenc gondolatom szellemében tanítok: „A gyerekek a játékok révén okosodnak, a kényszeres okítás nem jut el a lelkükig.”
Hiszem, hogy az iskolai siker titka a játék, és az élményszerű tapasztalás, a vidámság. A gyermek lételeme a játék. Ezen keresztül tanulja meg az érzelmeit kifejezni, a benne lévő feszültséget levezetni. Pedagógusként, gyermekjóga oktatóként és szülőként is fontosnak tartom, hogy a gyerekek minél többet mozogjanak – akár a tanórákon, akár szabadidejükben-, hiszen a mozgás fejleszti az idegrendszert, és elősegíti a boldogsághormonok termelődését is.
Célom, hogy a gyerekek minden lehetőséget megkapjanak az iskolai sikerhez, a boldog, kiegyensúlyozott, magas érzelmi intelligenciával rendelkező, környezettudatos, érdeklődő, széles körben tájékozott, holisztikus szemléletű, sikeres emberré váláshoz. Örömmel tapasztaltam, hogy céljaim eléréséhez a Da Vinci Általános Iskolában minden feltétel maximálisan adott.
Angyalné Molnár Ibolya
Soha nem volt kérdés, mindig éreztem, hogy nekem gyerekekkel kell foglalkoznom. Középiskolai matematika tanárom kiváló pedagógus, és legfőképp kiváló ember volt. Neki köszönhetem, hogy én is ezt a pályát választottam. Szakmai utam kiteljesedéseként élem meg, hogy 2023-tól a Da Vinci Általános Iskola közösségét erősíthetem.
Munkám során nem csupán a tanítást helyezem előtérbe, hanem az óráimon résztvevő gyermekek természetes kíváncsiságát is szeretném fenntartani, gondolkodásukat fejleszteni és lehetőséget adni arra, hogy megmutathassák erősségeiket a tanórákon. Épp olyan fontos számomra a tehetséggondozás, mint az, hogy a gyerekek megszeressék, élvezzék a matematika órát – még azok a tanulók is, akik számára a matematika tudománya nehézséget okoz. Szívesen végzek bármilyen tanórán kívüli tevékenységet, ami a gyerekek érdekét és a jó hangulatú, tartalmas együttlétet szolgálja. Nem szeretem a szükségesnél erősebben terhelni a diákokat, nem szeretek felesleges dolgokat tanítani és követelni tőlük. Mindennapi munkám a gyermekközpontúságon, figyelmen, megértésen, empátián, és a pozitív ösztönzésen alapul. Híve vagyok az alternatív és kooperatív tanítási módszerek széleskörű alkalmazásának. Szerves része a tanóráimnak a páros munka, a „tanítva tanulunk”, a projektek. Szívesen képzem magam folyamatosan, tanulok kollégáimtól. Fontos számomra, hogy nyugodt, felszabadult és vidám foglalkozásokat tartsak.
Gerecs Tamás
Úgy gondolom, hogy a technológia fejlődésével korunk társadalmának napi fizikai aktivitása számottevően csökkent. Ezért a különböző mozgásformák tanítása, azok elsajátítása már fiatal korban kulcsfontosságú a sportos identitás, és az élethosszig tartó fizikai aktivitás ill. erőnlét iránti pozitív attitűd kialakításában.
A testnevelés arról a szintről kell, hogy induljon, ahol a tanuló otthonosan érzi magát. Minden tanulót meg kell, hogy ismerjek ahhoz, hogy a számukra felajánlott tevékenységek kellően sokfélék és megfelelő szintűek legyenek – ezáltal bővülhet a személyre szabott fejlesztés lehetősége is. Fontos, hogy e folyamat során a tevékenységek megfeleljenek az adott diák életkorának, tudásszintjének és egyéni preferenciáinak.
Testnevelés óráimon a középpontban a problémamegoldás, az együttműködésre ösztönző csapat gondolkodás, a csapatmunka és az egyéni siker áll.
Fontosnak tartom hogy a diákokban felébresszem a különböző mozgásformák iránti “szenvedélyt”, ami motiválja őket, hogy fejlesszék sport képességeiket, és tudatosítsam az élethosszig tartó fizikai erőnlét szükségességét. Emellett a kis sportolóknak lehetősége nyílik a felelősségvállalásra, vezetői ambíciók kipróbálására és megélésére, kockázatvállalásra biztonságos környezetben, életre szóló barátságok építésére és ápolására.
Szerencsésnek érzem magam, hogy ennek a folyamatnak részese lehetek, és az élsportban, valamint számtalan más mozgásformában szerzett tapasztalataimmal hozzájárulhatok a Da Vinci Suli diákjaink fejlődéséhez.
Krállné Mózer Nikoletta
Az iskola szó jelentése a Da Vinciben átformálódhatott bennem azzá, amire mindig is vágytam, amit anyaként gyermekeim számára, és pedagógusként minden gyermek és magam számára is ideálisnak gondoltam. Sokszor az iskolapadot mellőzve, szőnyegen ülve, vagy éppen mozogva, jókedvű, felszabadult, stresszmentes közegben tanulhatnak a gyerekek.
Angolt tanítok az alsó tagozaton. Módszereim kiválasztásakor, és az óráimon is mindig figyelembe veszem az életkori sajátosságokat. Játékos, szórakoztató és gyakorlatias feladatokkal tanítom és gyakoroltatom be az angol nyelv elemeit. Kommunikatív, főleg beszédre és szöveghallgatásra épülő módszert használok, amely előkészíti és megalapozza a gyerekek további nyelvtanulását.
Fontosnak tartom az életszerűséget. Gyakorlatias ember vagyok, szeretek sütni, főzni, szeretem a kétkezi munkát, és elhivatott vagyok abban, hogy ezt át is adjam másoknak. Ezért sokszor amiről tanulunk, kipróbáljuk a valóságban is.
Nagyon hatékonynak tartom ezt a fajta tanulást, sokkal mélyebb és tartósabb tudásra lehet így szert tenni. Szeretek így tanítani, és szeretem, hogy a tanítványaim így tanulhatnak.
Hamarosan elkészül – addig is, ha van kedved, olvasd el a többiek gondolatait 🙂