Inspiráció
“A gyerekek természetes módon tudnak a flow állapotába kerülni.
Azért tanulnak gyorsan, mert izgalmasnak találják a tanulást.
Természetes késztetés él bennük, hogy tökéletesítsék a tudásukat.
Amikor azonban bezárjuk őket az iskolába, ahol ülniük és hallgatniuk kell, az nem természetes számukra.
Napjaink oktatása a felnőtt-világ félreértése arról, hogyan tanulunk.”
Csíkszentmihályi Mihály
Da Vinci Suli – ahol élmény a tanulás
Szerintünk lehet olyan sulit működtetni, ahol minőségi oktatás mellett a gyerekek jól érzik magukat a bőrükben…
Milyen az ideális iskola?
Ha elgondolkozol azon, hogy 10-20 év múlva, milyen kompetenciákra lesz szükség, és ezeket milyen iskola képes kiszolgálni, akkor születik egy kép a fejedben. Talán hasonló ehhez…
Dr. Vekerdy Tamás jövőképét ismerheted meg ebből a videóból.
Hogyan öli meg az iskola a kreativitást?
Sir Ken Robinson egyik TED előadása a gyermeki kreativitás és az iskola kapcsolatáról.
A tanulás forradalma
TED: Sir Ken Robinson – Rengeteg emberrel találkozom, akik nem szeretik, amit csinálnak. Úgy élik az életüket, hogy túl legyenek rajta.
Nem okoz nekik nagy örömet, amit tesznek – valahogyan kibírják, de nem élvezik, és a hétvégét várják.
Tanuljunk tanulni!
Három ember, három helyszín, három különböző elképzelés arról, hogy mi a sikeres tanítás és a sikeres élet titka…
Hogyan szabaduljunk ki az oktatás halálvölgyéből?
TED: Sir Ken Robinson – Az iskolának, a természettudományok mellett egyenlő fontossággal kellene kezelnie a művészeteket, a humán tárgyakat és a testnevelést…
Gyermek-központú oktatás
TED: Sugata Mitra előadása
A gyerekek nagyon gyorsan (sőt lenyűgöző módon) tanulnak, ha valami érdekli őket…